fredag den 21. oktober 2011

Farvel for denne gang.

 Så lakker ferien mod enden. En dejlig en af slagsen, det føles som om det er længe siden vi ankom, og det er altid dejligt. 14 dage har vi haft med de 10 i strålende sol og sommer temperaturer. Derefter skiftede det og nu er det efterår, selv her. Så forandringen til det kolde nord bliver ikke så stor.
Druerne blev plukket og årets høst er nu på glas og vil bringe glæde over vinteren til gryderetter, sovse og på kager, hjemme såvelsom ude, hvor jeg bruger dem som væretindegave.

De sidste blomster klarer den lidt endnu, indtil frosten kommer.

Årets sidste måltid nydt på en terrasse i solen er spist. Raviol en fransk version af de italienske, med bredbladet persille, gruyere og hvidløg bagt i ovnen med flødesovs, uhm... Derfor nåede jeg ikke at fotografere før det var spist. For det er der også mange andre der er meget bedre til end jeg.

Indkøb af gamle franske skatte til netbutikken og de forestående julemarkeder i Riiskov og København, blev det også til. Flere har vi fået fotograferet så de er klar til at komme på nettet. Denne smukke kuppel, er jeg dog stadig itvivl om jeg overhoved vil sælge. Den bliver ihvertilfælde ikke sendt, da det ville være for trist hvis den gik istykker. Nu ligger den godt pakket mellem mine nyindkøbte sweaters, chillier fra marked i Sanremo og andet, forhåbentligt godt og trygt.

Ingen kommentarer: